reklama

Zvolili si vlastnú smrť?

Len máloktorý súčasný občan a volič si uvedomuje aj svoju priamu zodpovednosť za svoj hlas vo voľbách a jej širšie súvislosti. A samozrejme ešte menej si uvedomuje aj svoju reálnu moc veci zmeniť. Nesprávna voľba môže niektorým menej premýšľavým voličom priniesť smrť. Smrť zo svojej vlastnej neschopnosti vidieť veci aj za obzorom dvadsaťkorunových poplatkov u lekára, či päťdesiatkorunáčok v nemocnici. Prepáčte mi môj cynizmus, ale chcel by som, aby si aspoň trošku uvedomili, ako aj svojou troškou k tomu prispeli.. a tiež prispeli aj nám ostatným, aj keď niektorí občania môžu už byť zaočkovaní,- vedia realisticky a ekonomicky myslieť. Ale najskôr hororový rozhovor, ktorý som naozaj pred istým časom viedol s mojim priateľom,-lekárom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Rozhovor č. 1

On:- Tak si predstav, že lekári už nemajú dosť dávok chemoterapie pre všetkých pacientov.

Ja:- A pacienti o tom vedia? -

On:- ....vedia... vedia.!!!???? Čo sa pýtaš voloviny. Jasné že nevedia.-

Ja:- A lekári to teda ako riešia? -

On:- no... neriešia... -povedal v rozpakoch.

Ja.- Preboha prečo im aspoň nepovedia že nedostanú potrebné dávky liečiva aby si ho mohli kúpiť a zvýšiť svoje šance na prežitie!!!!?????

On:- To sa spýtaj ich!-

Rozhovor č.2

Tento rozhovor som viedol s mojim kamarátom ktorému pred istým časom zomrel otec.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

On:- Môj kamarát lekár mi poradil, aby môjmu hospitalizovanému otcovi dali ten a a ten liek. Tak som šiel za ošetrujúcou lekárkou, vysvetlil jej situáciu a spýtal som sa, či ten liek môj otec užíva.

Ja:- A čo ti lekárka povedala?

On:- Že nie.

Ja:- A preboha prečo, ak ho tak potreboval?

On:- Že vraj ho nemajú.

Ja:- A čo si spravil?

On:- Tak som pani doktorku požiadal, aby mu ho predpísala a že ja ho zoženiem.

Ja:- To si urobil dobre. A predpísala ti ho?

On.- Čo ti šiši? Jasné že nie!

Ja:- A preboha prečo?

On:- Že mi ho nemôže predpísať, lebo aj keď ho síce nemajú, tak ho na oddelení majú mať. Preto mi ho teda nemôže predpísať.:(((

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja:- Tak si sa teda mal nejako angažovať a zohnať ho sám!!!

On:- To som urobil, a liek som napokon doniesol do nemocnice.

Ja:- A?

On:- Môj otec bol už po smrti.

Rozhovor č. 3

 Tento som si opäť vypočul pri návšteve môjho priateľa lekára v nemocnici kde pracuje.Medziiným, lekári ho často bombardujú so žiadosťami o pomoc, keď si s niečím nevedia rady. Tak zazvonil telefón:

ON: -Prosím

ONA:-ozval sa hlas nejakej lekárky.

ON: -Nie, môžete hovoriť.

ONA:-lekárka nástojčivo hovorila o probléme ktorý práve riešila.

ON: -Pani kolegyňa toto je veľmi vážna vec. Pacienta pošlite tam, kde bol naposledy hospitalizovaný. ONA:-.....niečo vysvetľovala

SkryťVypnúť reklamu
reklama

ON: -.. Ja viem že vám ho je ľúto... ale urobte to. Ak to neurobíte, pacient vám zomrie!!! A vy ste ho videli posledná. Darmo by ste sa oháňali konzultáciami s kolegami z interného. Keď zomrie všetko poprú!

ONA:- opäť zrejme vysvetľovala ... a zrejme povedala že ho pošle do nemocnice.

ON: - Preboha nie vlakom. Musí ísť sanitkou. Však vám skolabuje..!

ONA:- ... niečo mu navrhla.

ON: - Nie pani kolegyňa. Nie! Nemôžem ho sem zobrať. Keď mi príde kontrola z z poisťovne, čo mi povedia? Čo tu u mňa hľadal tento pacient? On nepatrí na moje oddelenie!

ONA:- niečo sa pýtala.

ON: - Pani kolegyňa. Musíte urobiť len to, čo som vám poradil, ak sa nechcete dostať do problémov. Pacienta pošlite na interné. Mali ho tam, a ako to dopadlo. Poslali vám Čierneho Petra. Rýchlo im ho vráťte. Vy ste ho videli posledná. Ak umrie!.. zdôraznil, máte problém.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

ONA:- zdalo sa že jej trochu odľahlo a prekonala strach.

ON: - No tak prajem veľa úspechov. ... kamarát znechutene položil slúchadlo a tak viac pre seba ako pre mňa prehodil: " To je hrozné . Nedoliečený pacient a prepustia ho z nemocnice v ohrození života. Teraz musí ísť späť, ak vôbec prežije. A jeho liečba bude stáť podstatne viac, ako keby ho prepustili doliečeného"...:(((.

 Tieto príbehy-rozhovory sa stali ešte pred spustením Zajacovej reformy. Nedostatok finančných prostriedkov, a ľahostajnosť lekárov k osudu pacientov urobili svoje. Nie, nechcem tým tvrdiť že za Zajaca, teda už po spustení reformných zákonov sa niečo podobné neudialo. Avšak treba sa asi zamyslieť čo sa stane, ak aj to málo čo nemocnice dostávali mimo systém poisťovní už nedostanú a ani to jedno pridané percento za platby poistencov štátu dlhodobo veľa vody nenamúti. Koľko bude takýchto príbehov? Určite ich bude pribúdať.

Je viac ako jasné, že súdruh Valentovič, súčasný minister zdravotníctva oslovuje svojimi "reformami" predovšetkým tých jednoduchších a menej znalých voličov. A práve títo vo svojej nevedomosti...ako to zdravotníctvo skutočne funguje, budú určite najviac ohrozenou skupinou. Tí zbehlejší sa na zákony a chod zdravotníctva možno nespoľahnú a budú hľadať riešenia. Nuž ale, každý volí na čo má, a tiež to "na čo má" aj dostane.

Vážení čitatelia. 

 Vzhľadom k tomu, že môj prístup k diskusiám bol bezdôvodne deaktivovaný, nemôžem sa bežným spôsobom zúčastniť diskusie. Pokiaľ budem pociťovať potrebu reagovať na Vaše diskusné príspevky, urobím to pod čiarou v najbližšom článku, alebo ma oslovte e-mailom (je pod mojou fotografiou na blogu) Zároveň sa ospravedlňujem za neuvedenie avizovaného článku pod názvom: "Dojmy z jednej lekárskej konferencie". Vzhľadom k tomu, že jeden z aktérov pripravovaného článku má riešiť problém týkajúci sa kauzy uvedenej pod názvom: "Prípad neistej pacientky", rozhodol som sa s uvedeným počkať do doriešenia prípadu, alebo do uplynutia lehoty podľa "dobrých mravov". Avizovaný článok bude samozrejme včas zverejnený... čo bude onedlho, keďže lehota "podľa dobrých mravov" uplynula. . Prajem pekný deň:)

Daniel Jankech

Daniel Jankech

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  387x

Aktívny občan v permanentnom súboji s negatívami súčasnej spoločnosti. Stále trochu disident. Autor publikácií: Sedem dní v bielom koncentráku.(1994) Volajú to medicína. (2001). Prvý otec pri pôrode v ČSSR (1988) Liberál a feminista v nohaviciach. Tiež trochu skladateľ, textár, hudobník, spevák a basgitarista. Skúste moje najnovšie hity.:-) Zoznam autorových rubrík:  PRÁVA PACIENTAPODNIKANIEZAMYSLENIEŠKANDÁLSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu