reklama

Tak pán doktor zarábaj! Ideme ti priplatiť!

No a konečne je tu ten vysnívaný kapitalistický blahobyt a nielen kritika a robota čo priniesol, pán doktor. Už nemusíš demonštrovať za vyšší plat a ani vyhlasovať štrajkové pohotovosti. Stačí len, aby si sa zapáčil nejakému pacientovi, a snáď tá polovica zo 7500,- či 5000,-sk, záleží ako rozhodne o výške poplatku nemocnica, bude tvoja. Ba v teoretickej rovine nebudeš musieť viac pracovať a konečne už budeš mať "dôstojný plat". A aj slabo platené zdravotné sestry sa budú mať lepšie. A to ti všetko ten hnusný Zajac zariadil. A tak ho nemáš rád a on sa tak dobre o teba postaral. Ale vieš má to jeden háčik, a podľa toho ako ťa poznám mám naozaj obavu, že ho nebudeš vedieť odstránit. Ja viem ... ja viem... neprerušuj ma. Chcem ti teda pomôcť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (52)

Najskôr teda tým ostatným poviem ako to je. Tak ten minister už akousi vyhláškou umožnil hospitalizovanému pacientovi za príplatok zakúpiť si nadštandardnú službu v podobe výberu lekára, či zdravotnej sestry. Dokonca aj v SME o tom písali. (11.1.2006,- I.Drozdíková) Keď teda už ten článok spomínam, predstav si, že riaditeľ nitrianskej nemocnice p. Žák povedal, že doteraz takú požiadavku nemali a ak príde, budú ju riešiť individuálne.Ój. Zdá sa však, že nitrianska nemocnica je strašne bohatá a lekári naozaj dobre platení, keď ani platby za nadštandardné služby nepotrebujú. Alebo áno? Ale veď aj tá stará tetka na trhu vie, že tovar ktorý nemá či neponúkne, nepredá. Asi by to tá tetka mala ísť študovanému riaditeľovi nemocnice povedať. To viete, niet nad zdravý sedliacky rozum.Ja viem...ja viem. Všade sa to nedá zariadiť, aj keď väčšinou áno. Preto na niektorých oddeleniach nebude taký záujem a doktori budú zarábať menej. Ale takí gynekológovia, internisti, chirurgovia či detskí lekári si možno čosi zarobia. A tí čo som prvých menoval sa isto budú tešiť. Že nie? Čo to vravíš, že toľko vyberali aj predtým a nezdanených? Dočerta. Teraz si ma dostal. Teda od nás nepýtali, neviem, asi sme im boli nesympatickí. Však vieš, aj pacienti môžu byť nesympatickí. Teda hlavne takí, čo furt vymýšľajú a trepú čosi o ľudskej dôstojnosti a právach.A že teraz budú doktori ponúkať nadštandardné služby za polovičku a to ešte zdanených a sme tam kde sme boli? No áno, bude to občas aj tak. Výpalnici v bielych plášťoch sú realitou. To hádam nepopieraš pán doktor. Len tak mimochodom, predtým niektorí výpalníci ponúkali za "príplatok" sotva štandardné služby, čo nebolo pekné. Predstav si že by si si chcel kúpiť kvalitný výrobok a namiesto toho by si mal v taške nejakú napodobeninu. To by si nadával však. No a ty si to takto dlho robil. Ale teraz je tomu už koniec. Keď už budeme mať papier, corpus delicti o platbe, ľahšie sa mi bude domáhať dobrých služieb. Mám papier, budem reklamovať!!Vieš čo, ale ja mám jeden nápad! Čo to hovoríš, že moje nápady ti len roboty pridávajú? Och prepáč, ale bez roboty to akosi nepôjde. Tak teda ten nápad.Čo tak vyvesiť vo vestibule tvojho oddelenia reklamnú ceduľu, kde by bola tvoja fotka, vek, číslo mobilu a tak podobne? Dal by si tam napríklad že poskytuješ:-vysokoodborné služby-dôkladné informovanie pacienta-ľudské a prívetivé zaobchádzanie-individuálny prístup-konzultácie s príbuznými-zabezpečenie konzultácií diagnózy s ďalšími lekármi-súkromie a intimitu pri vyšetrení-diskrétnosťA to všetko len za tých mizerných 5-či 7500, sk !Tiež si tam dáš hodinu, kedy ťa záujemcovia môžu osloviť.Že či som sa nezošalel? Čo ty si nejaký obchodník so zeleninou? No prepáč môj, len pre ilustráciu:Pred časom som bol u jednej zubárky. V čakárni mala vyvesený svoj diplom, a ďalšie lajstra jej predchádzajúcej praxe, cenník služieb, časopisy na stole pre krátenie chvíle. Ty a predstav si aj ruku mi podala, aj sa predstavila. Plášť mala čistučký ako sneh. A ten parfum čo ma počas vŕtania ovieval, hotová báseň. Aj som nejaké to slovo chcel prehodiť, ale ona mi len akési šúľky do úst nastrkala. Aby som asi ticho bol. A keď som odchádzal skoro som banoval, že nemám problém zo zubami, tak sa mi páčila. A fešanda to bola, to ti poviem. Aj som jej prepitné pri platení nechal. A ty mi do bláznov chceš nadať. Však keď to ona mohla, aj ty by si tak mohol!?Človeče, však sa už trochu preber zo sladkého socializmu. No to boli doby, keď si dostal mizerný plat, a ďalšie tri si vybral od pacienta na výpalnom. Aha,to si preto nedemonštroval za väčší plat. Už mi to je jasné. Vieš, ale keď už sme pri tom, ty ani demonštrovať nevieš. Ale ak chceš, tak ťa naučím a bude to účinnejšie. Ja som sa to naučil, keď som proti tebe demonštroval.Však som ťa už aj iné kúsky naučil. Napríklad už vieš aj prečo má byť manžel pri pôrode a čo je to právo na ľudskú dôstojnosť. A ty mi za to iba brýzgaš, nevďačník.Že aby som nevyrýval a nechal staré hriechy? Dobre...dobre, už som ticho, ideme kultivovane diskutovať. Ty si v tom preborník, všimol som si tvojich reakcií na blogu....:)... a že teda ak to tak urobíš ako ti radím možno zarobíš, ale tvoji kolegovia ti budú robiť prieky, lebo im zoberieš nelegálny kšeft? Človeče, však sa spamätaj. To je predsa normálne. Všade ti bude konkurencia šliapať na päty.Ale neboj sa. Vytrvaj a hľaď si svojho podnikateľského zámeru. Nevšímaj si neprajníkov a závistlivcov. Veď vieš, psi štekajú, karavana ide ďalej.A že primár nechce? Nuž to je jasné, že nechce. Je to starý komunista a bojí sa ťa. Doteraz mal najväčší kus koláča a teraz sa bude musieť s tebou podeliť. No vidíš ako ťa ocenil a ty si si to ani nevšimol.Čo to vravíš? Že pacient na to nebude mať? No vieš čo, počkaj na blogu a idem sa ho opýtať, čo ten pacient povie.Tak už som naspäť. Máš pravdu. Pacient tvrdí že na to fakt nemá. Že či mám Boha pri sebe, za výber doktora päť či sedem tisíc. Že teda na to kašle a je to len pre tých zlodejov kapitalistov čo ty tiež tak neznášaš, lebo viac zarábajú. Ale predstav si, keď mi to hovoril, len pokojne pofajčieval. Tak som sa ho s malou dušičkou spýtal že koľko. Ale nie koľko peňazí, ale koľko cigariet!!A on že vraj len štyridsať. A že sú strašne drahé... no tie cigarety. No ja teda neviem koľko stoja, ale päťdesiatkorún balíček? Ó.....! To je sto korún denne, a 36 500, ročne. Teda ja neviem, ale za to si môže vybrať doktora aj s dvoma sestričkami, čo mu budú aj žrádlo nosiť z nóbl reštaurácie.Tak teda si uznal. Asi ide len o rebríček hodnôt. Niekto má rád cigarety a niekto obskakovanie v nemocnici.Čo zas šomreš!? Že mám síce pravdu, ale sú rodiny čo na to nemajú? Nech je teda po tvojom ty šibal jeden. Počkaj teda ešte na blogu,idem sa opýtať.Tak som tu. Máš pravdu, nemajú na to a ani nefajčia a ani nepijú. Ale predstav si, keď som od nich odchádzal, tak stretol som poisťováka čo mi ponúkal poistku za 57,- korún mesačne s tým, že za každý deň hospitallizácie mi vyplatia 200,- sk na deň. Za mesiac je to 6000,- sk. To je skoro toľko, čo by ten pacient potreboval? Čo zas hundreš?! Že sú také rodiny čo ani na tú sprostú poistku nemajú? No áno, ale tí predsa nepchali doktorom úplatky nikdy. Však aké, keď si nemajú za čo ani jedlo kúpiť!Ale tak sa ťa teda opýtam: Ty mi chceš vziať možnosť priplatiť si len preto, že sa všade nájdu chudobní čo na to nebudú mať? VSJO ROVNO?Tak teda prepáč. Na to nemám argument, ale potom nechápem čo si sa minule nasieral, keď som ti povedal, že si komunista.Ja vieém.. ja vieém. Nemáš bumážku, ale myslíš tak.Och ty si dnes nedáš pokoj. Čo to zas hovoríš? Že predsa dnešní lekári aj bez prípaltku dokážu robiť divy? Nóó... keď už tak hovoríš, tak by som si za príplatok vybral lekára už iba preto, aby ma neoperoval práve vtedy, keď si šľahne dávku pervitínu.Že kde som to počul? Čítal som o tom pred časom, myslím že v plus sedem dní, či v nejakom podobnom. Ja viem bulvár. Ale kde sa máš o tom dozvedieť, keď seriózni novinári majú plné gate. A potom sa čudujú, že ľudia čítajú bulvár.No ale o tom niekedy inokedy. Maj sa, a príď podiskutovať. Hádam som ťa tak veľa nenasr...

Daniel Jankech

Daniel Jankech

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  387x

Aktívny občan v permanentnom súboji s negatívami súčasnej spoločnosti. Stále trochu disident. Autor publikácií: Sedem dní v bielom koncentráku.(1994) Volajú to medicína. (2001). Prvý otec pri pôrode v ČSSR (1988) Liberál a feminista v nohaviciach. Tiež trochu skladateľ, textár, hudobník, spevák a basgitarista. Skúste moje najnovšie hity.:-) Zoznam autorových rubrík:  PRÁVA PACIENTAPODNIKANIEZAMYSLENIEŠKANDÁLSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu