reklama

Neznášam 1. január.- Som federalista.

Neviem ako vy, ale ja nepatrím k ľuďom ktorí obľubujú Nový rok a už tobôž ho výnimočne neoslavujem. Neviem. Akosi sa neradujem, ale spomínam na ten minulý a v duši cítim tak trochu nostalgiu a zármutok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (35)

Tak ten uplynulý bol dobrý a dúfam že ten budúci bude tiež, aj keď mám vždy trošku obavy. Asi to bude tou minulosťou, kedy ešte nejestvoval internet. Na Nový rok nás čakala opera v televízii. (Nič proti opere, ale ako dieťa som ju nemal moc rád.) Ach a nedalo sa prepnúť na iný program. Mali sme totiž len jeden, aj to čiernobiely. A teraz máme oslavovať aj rozdelenie Československa, za ktorým smútim. Asi som už trochu staromódny a možno sentimentálny.

Pamätám si na ten prelomový rok, kedy vzniklo samostatné Slovensko z túžby diktátora po moci. Bol som proti! Strávil som ho ako hudobník v bare kúpeľného komplexu Nimnica pri Púchove, a so mnou ešte dvaja federalisti z kapely, Jánom a Vendelínom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Našťastie sme boli v kapele všetci,(všetci traja) akože nás to tí občas podgurážení pravoverní Slováci volali? Zradcovia?,-federalisti.

Naozaj to bol môj najnudnejší a dosť smutný Silvester. Do budúcnosti som sa pozeral s obavou.

-Nech žije slovenský štát!- vykríkala do mikrofónu podgurážená prevádzkarka či vedúca reštaurácie.

-Nech žije slovenský štát!- s jasotom opakovala.

Tak sme si sarkasticky pripili. Na "novú" budúcnosť bez našich bratov Čechov, ktorých mám doteraz rád ako svojich bratov a stále ich tak úprimne nazývam.

-Nech žije slovenský štát:- kričalo zopár spoločensky unavených hostí.

Zábava skončila, začal žiť ten "Slovenský štát".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som rád, že nezostal tým štátom ktorého som sa bál. Možno som aj ja k tomu svojou troškou prispel. Tak si teda pripíjam, ale po svojom:

-Nech žije sloboda a demokracia, po ktorej som vždy nesmierne túžil,- a stále mi je trocha jedno, či je v balení českom, alebo slovenskom.

Daniel Jankech

Daniel Jankech

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  387x

Aktívny občan v permanentnom súboji s negatívami súčasnej spoločnosti. Stále trochu disident. Autor publikácií: Sedem dní v bielom koncentráku.(1994) Volajú to medicína. (2001). Prvý otec pri pôrode v ČSSR (1988) Liberál a feminista v nohaviciach. Tiež trochu skladateľ, textár, hudobník, spevák a basgitarista. Skúste moje najnovšie hity.:-) Zoznam autorových rubrík:  PRÁVA PACIENTAPODNIKANIEZAMYSLENIEŠKANDÁLSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu